teruskanlah...

Saturday, November 20, 2010

New baby, new life..new challenge?

Salam...

lamanya aku tak update...takde idea maybe..aku dah selamat melahirkan my second baby.. Aiman...very easy baby..alhamdullilah..tak banyak kerenah...masa pregnant pun tak banyak kerenah..tak mambuk sgt....cuma Aiman syok duduk dalam perut..sampai 40 minggu..Amboi 10 bulan mama kandungkan Aiman... dek sebab lama...baru terasa sakit bila dah lebih 37 minggu.. kerja opis pulak berlambak2... dah 39 minggu pun aku stay kat opis sampai 7.30 malam!!!!..Akhirnya cukup 40 minggu 1 hari baru Aiman nak keluar..... tapi aku tak leh normal jugak...Like Adib, Aiman pun keluar kot tingkap...

Hari ni Aiman cukup 14 hari...dua minggu dah anak mama...aku, pantang hari ke 13..lamanya rasa pantang kali ni..masa Adib dulu rasa kejap jer..pejam celik dah 44 hari..ni aku bangun tido kira2 baru hari ke berapa...adei 4 minggu lagi lebih kurang or 31 hari lagi ni..bukan sebab aku tak tahan kawal nafsu makan..aku ni kuat imam bab makan2..cuma runsing sebab tak leh keluar, tak larat lagi nak wat kerja umah bagai....

New baby new challenge??? Actually kalau husband dah dapat tukar, takde lah rasa new challenge sgt..tapi ni pening memikirkan mcm mana life aku bila dah start kerja nanti...dah la operate..tak leh angkat berat semua...i thought keh bersalin normal...so takde ler masalah sgt kalau nak angkat2 berat , nak mengganas skit...itu satu hal...lagi satu mcm mana aku nak menjaga anak2 yang kecik2 ni sorang2..nak siap pg kerja lagi....opis laki aku ni pun kejam betul...wahai big2 boss opis laki aku...kalau kena kat anak menantu korang..korang tahu ler seksanya duduk jauh2 ni....kalau siapa yg ada perasaan empati mungkin akan faham...nasib aku tak meroyan fikirkan benda ni sorang2....nasib aku bersalin kali ni otak aku center skit..masa adib dulu rasa ada mcm meroyan @ otak tak center skit hehehehhe..

So mcm mana patut aku buat ya....bangun 4.30 pagi pam susu untuk aiman, mandi and siap2 pergi kerja?? nak angkut diorang mcm mana ya....sorang jalan sorang masuk dalam sling..bila yg jalan merewang..maka aku kena beralri bersama barang dan baby di dalam sling??? hahahahha..lawak2....kena fikir benda ni kelakar..kalau tak leh gila meroyan aku ni...ke aku tengah meroyan taip benda ni ahaks.....

Ni kalau aku sanggup tempuh new challenge ni...dapat hadiah bunga ke, percutian ke atau rawatan SPA ker baru rasa dihargai beb..hahhaha......

Kalau aku tak sanggup...apakata aku berhenti kerja jer heheh...duduk umah jaga anak..ish pening la...

ni kalau sebulan dua leh lagi aku gagahkan..kalau majikan laki aku kejam..buat nya bertahun baru dapat tukar..mahu pecah tugu iman aku ni....uish ngeri ni...kalau pecah tugu iman aku ni takut aku pg serang majikan laki aku hahahahhaha....

PJJ(perkahwinan jarah jauh) with babies......akan menyebabkan stress = menyebabkan rumahtangga dalam tekanan selalu (maybe).....tension ooooo.....siapa tak tahu silalah cuba ya....ok la..makin lama aku rasa macam makin meroyab pulak..baik aku taruh pilis cepat2 heheheh

1 comment:

kukumalu said...

memang payah.
berat mata memandang..
aku pun takto nak tolon camne.
kalo nak tinggal sana pun duit tol n minyak banyak gak kalo nak travel tiap2 hari and kena keluar awal banding rumah skrg.